Ons Gezin

Ons Gezin

donderdag 26 april 2012

Oude Houten Kinderkruiwagen

Ik heb nou toch zo iets leuks meegemaakt. Op Marktplaats kwam ik per toeval een houten kruiwagen tegen. Ik zag hem in gedachten al staan bij ons op de tuin. Ik bood een bedragje en mocht hem komen halen. Ik wist ongeveer wel waar het was omdat ik in die plaats heb gewerkt. We reden erheen en via een hobbelig zandpad kwamen we aan bij een op het eerste oog verlaten oude verzakte boerderij. Mijn hart maakte een sprongetje. He, hier ben ik heel lang geleden al eens eerder geweest. Toen woonde er een boertje helemaal alleen. Hij had er altijd met zijn ouders gewoond, maar die waren inmiddels van ouderdom overleden. Het boertje kon niet zo heel goed voor zichzelf alleen zorgen, omdat hij een lichte verstandelijke beperking had. Ik kwam dus wekelijks bij hem om zijn boeltje een beetje bij te houden. Hij had een grote waakse herdershond, die in de woonkamer sliep op een bed met een matras gevuld met stro. Ook muizen kwam je overal in hoekjes en gaatjes tegen.

Ik rammelde aan de deur want een deurbel was er niet. Een jonge vrouw deed open. Ik vertelde haar mijn verhaal en vroeg haar wat er was gebeurt met het boertje. Zijn familie had een andere woonplek voor hem gevonden, en zij hadden de oude boerderij gekocht en wachten nu op toestemming van de gemeente om de boerderij te slopen en er een nieuw huis te gaan bouwen. Ze waren het erf de schuren en de Boerderij aan het opruimen en kwamen allemaal oude spullen tegen die ze verkochten via marktplaats. En daar was de kruiwagen er één van. Het bleek een kinderkruiwagen te zijn, die het boertje heeft gebruikt toen hij zelf nog kind was, om zijn diertjes mee te voeren. Ik heb dus nu een schattig kruiwagentje met een verhaal. Jullie begrijpen wel, dit kruiwagentje krijgt een ereplaatsje bij ons op de tuin.



 

Fijn weekeind allemaal

6 opmerkingen:

Petra zei

Helemaal leuk toch, en dat je het nog herkende. Wat een leuk verhaal achter de kruiwagen. Heel veel plezier ermee. Groetjes Petra.

Anoniem zei

Dit is wel een heel bijzonder verhaal. En nu je de kruiwagen hebt gekregen zul je er altijd aan herinnerd worden! Net of je een soort erfstukje hebt gekregen uit het verleden.
Veel plezier ermee!

Lieve groet,
Gerry

What's in a day zei

Het verhaal is bijna nog mooier dan de kruiwagen, zo bijzonder dat je nu juist daar dit kruiwagentje op ging halen.

Lieve groet,
♥Eefie

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

wat is hij mooi en wat leuk zo verhaal er achter zeg ..geeft hem toch weer een andere waarde ...geniet ervan ..fijn weekend lieve groet rosita

It's me zei

Wat bijzonder...en een geweldig verhaal.......mooi hoor ....fijn weekend....liefs Ria...xxx...

Kom Achterom zei

Wat een mooi verhaal zeg! bijzonder om zijn kruiwagen te hebben! het is een bijzonder lief exemplaar!
fijn weekend
Yolanda