Ons Gezin

Ons Gezin

vrijdag 30 maart 2012

Antieke strijkplank



Wat had ik een geluk vorige week. Bij het huisvuil voor de deur van een woning zag ik vorige week een prachtige oude strijkplank van hout staan. Een aantal mensen waren druk bezig om een huisje leeg te halen. Ik was zo brutaal om te vragen of ze een bedoeling hadden met de strijkplank, en zo niet of ik hem dan mocht hebben. De meneer zei, neem hem maar mee hoor, mijn moeder is verhuisd en kan niet alles meenemen, deze strijkplank was nog van mijn oma. Jullie begrijpen wel mijn hart maakte een sprongetje. Ik ben namelijk dol op oude huishoudelijke gebruiksvoorwerpen, en op de brocantmarkt in Spa had ik een paar weken geleden een prachtige oud wasbord gekocht die hier prachtig op paste. Bij thuiskomst heb ik de oude tijk eraf gehaald, die was heel vies en muf en heeeeeeeeel stoffig. Ik heb er een boerenbondruitje opgelegd en mijn andere wasspullen.










Ik wens jullie allemaaleen heel fijn weekeind.

Groetjes Anita

13 opmerkingen:

It's me zei

Wat staat dat erg leuk zo Anita......echt leuk !!...liefs fijn weekend van mij...xxx..

Het lijstje van brocante zei

Heerlijk terug in de tijd hoekje...fijn dat je dit dan op straat tegen komt......het heeft een goed tehuis gevonden....mooier kan niet.
Ik wens je fijn weekend & lieve groetjes,
Silvia

Petra zei

WHAUW bofbips, trof jij het even. Het staat super gezellie zo met je wasbord, en de strijkbout op het daarvoor bestemde plekje. Heel erg leuk hoor. Geniet van je weekend, groetjes Petra.

Ger zei

Dit is gaaf.....en niet alleen dat voor jou het ''geluk'' op straat lag....maar zeker ook wat je er mee gedaan hebt om je nog gelukkiger te maken met deze landelijke, nostalgische gestylde strijkplank.
Nou zou ik toch wel eens willen weten waarom die strijkijzerhouder er zó uitziet als van jou strijkplank? Nooit gezien....
Heb jij enig idee?

Fijn weekeind en lieve groeten!!
Ger

Tanja zei

He leuk die strijkplank, die had mijn moeder ook, geweldig zo met al die spulletjes erop. Jeetje Anita geweldig idee voor een leuk en apart hoekje.

Fijn weekend
Liefs
Tanja

Unknown zei

Wat leuk dat deze strijkplank zo goed is terecht gekomen bij jou. Je hebt een leuk hoekje gemaakt zo.
Fijn weekend. Groetjes, Nancy

Anoniem zei

Oh, wat een plaatje Anita! Kan me voorstellen dat je hart een sprongetje maakte. Je hebt het ook heel mooi bijelkaar gezet zo.
Ik kwam even bij je langs en ben volger bij je geworden. Ik zie dat je sinds januari blogt, ik ook. Het is leuk!
Wie weet, tot een gezellige blogontmoeting!

Fijne dag, lieve groet,
Gerry

Anoniem zei

Oooh wat een geluk heb je gehad zeg om zo'n mooie oude strijkplank te bemachtigen!
Op de foto's is dan ook al duidelijk te zien hoe leuk je hiermee kunt decoreren, mooi hoor!

Groetjes en een fijne avond,
Esther

Monique zei

Zo echt gaaf en dat vind je zomaar op straat?? It's ment to be voor jou. Je hebb er ook gelijk iets leuks van gemaakt. Genieten!!! Lieve groetjes
Monique

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

nouuuu dat is leuk wat een geluksdag had je zeg hij is nog mooi ....nou alles past er goed mij en nou maar aan de strijk he hahahahah al die dekbedden lakens pffffff hahhahah fijne paasdagen lieve groet rosita

My Home Sweet Homemade zei

Jeetje, dat mensen dat weggooien hè! Wat een geweldige vondst! Leuk met dat wasbord en die mattenklopper erbij, lekker nostalgisch, daar hou ik van!

justwendy zei

wou dat staat echt super leuk.
toppie gedaan.
Kom hier toevallig terecht via het blog van Ria It's me. ga je volgen hoor.

gr wendy

Rosanne zei

Oh wat super dat je die mooie strijkplank zo op straat tegen komt! Een hele leuk vondst!
Groetjes Rosanne