Ons Gezin

Ons Gezin

zaterdag 28 januari 2012

Vogeltaartjes

Zoals beloofd heb ik gisteren mijn vogelvriendjes hierheen gelokt. De Vogeltafel is gedekt en zij kunnen genieten van mijn heerlijke taartjes.


Wat heb je nodig om deze taartjes te maken:


Pak Frituurvet (b.v. Euroshopper 0.75 euro per 500 gram)
Vogelzaad (Welkoop 5 Kg voor 5 euro ze hebben ook kleinere zakjes)
Zonnebloempitten
Maiskorrels
Pinda's 2,50 euro per zak
Nootjes
Bessen van struiken
Stukjes Appel
Puddingvormpjes of Siliconen Bakvormpje
Een pan om het vet te smelten

Werkwijze:

1. Frituurvet in een pannetje laten smelten maar niet heet laten worden. Zodra het vet bijna gesmolten is, de pan van het vuur nemen.
2. Nu giet je het frituurvet in de vormpjes en voeg een handje zaden toe, dit is de eerste laag.

Stop dan de vormpjes een ½ uur in de diepvries tot het gestold is.
Nu ga je een tweede laag maken van gemende vogelvoer, pindanootje, zonnebloempitten of andere lekkernijen. Daarna de volgende laag frituurvet erover heen gieten.Weer een half uurtje de diepvries in.Als laatste er mag geen vet meer boven op het zaad drijven, anders nog wat zaden toevoegen.
Reken voor 250 gram vet op ongeveer 500 gram zaden. Dit is voldoende voor 1 grote taart of 7 kleine taartjes.
3.Storten op een schoteltje. Dit gaat gemakkelijk door even het vormpje te dompelen in heet water.

Wil je hangende taartjes maken, dan kun je het beste een touwtje met een paperclipje nog in de zachte mix duwen en hard laten worden.
 
Groetjes Anita

5 opmerkingen:

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

zag dat je volger op me blog was geworden dus kom ook even bij jou kijken ziet er al leuk uit ,heet je welkom in blogland en wens je heel veel plezier tot de volgende post ...lieve groet rosita

Anoniem zei

Ik ontdek net viavia je blog en vind het een leuke post over de vogeltjes en
de prachtige taarten die je voor ze gemaakt hebt!
Ben dan ook meteen volger geworden en ga je nog eens vaker opzoeken.

Groetjes,
Esther

Anita zei

Hoi Rosita,

Welkom op mijn blog. Heb al heel wat ideetjes voor meer post, dus leuk dat je me volgt. Liefs Anita

Anita zei

Hoi Ester,

Welkom op mijn blog. Leuk dat je volger bent geworden. De vogeltjes vliegen af en aan en vermaken mij kostelijk. Leuker als TV kijken hahha Groetjes Anita

MooZ KaartenFabriekje zei

Ik vind ze geweldig en erg decoratief voor in de tuin.
Leuk dat je het recept erbij hebt gezet, misschien ga ik me er ook eens aan wagen.

groetjes, Monique